Rekordinis radinys: aptikta tolimiausia supermilžiniška juodoji skylė

Astronomai paskelbė apie atrastą supermilžinišką juodąją skylę. Žurnale „Nature“ mokslininkai teigia, kad juodoji skylė glūdi kvazare, siekiančiame 690 milijonų metų po Didžiojo sprogimo. Tai tolimiausia kada nors aptikta juodoji skylė.
Šviesa iš šio kvazaro iki mūsų keliavo daugiau nei 13 milijardų metų!
ca628d47.jpg
© Robin Dienel/Carnegie Institution for Science
Mokslininkai teigia, kad šis kvazaras suteikia unikalų, visatos kūdikystės vaizdinį, kuomet jos amžius siekė vos 5 proc. dabartinio amžiaus. Toks unikalus atradimas leis geriau suprasti ankstyvąją visatą, rašo dailymail.co.uk.
Kvazarai yra ypatingai ryškūs objektai tolimajame kosmose, kurių varomoji jėga yra juodosios skylės, praryjančios viską aplink juos.
Juodoji skylė yra naujausias, labiausiai nutolęs kvazaras, kurio masė yra 800 milijonų kartų didesnė už mūsų Saulės.
Mokslininkų komanda naudojosi Carnegie observatorijų „Magellan“ teleskopais Čilėje bei rėmėsi observatorijomis įsikūrusiomis Havajuose, Amerikos pietvakariuose ir prancūzų Alpėse.
Visgi, visata yra didžiulė ir tokių labai retų objektų paieškos prilygsta adatos ieškojimui šieno kupetoje. Mokslininkai teigia, kad naujasis kvazaras yra vienas iš pirmųjų galaktikų ir jo prieglobstyje jau yra monstriško dydžio juodoji skylė, kuri savo dydžiu prilygsta šiandieninėms visatoms.
Maždaug naujojo kvazaro laiku, visata išplaukė iš vadinamųjų Tamsos amžių. Pirmą kartą pasirodė žvaigždės ir galaktikos, ir jų spinduliuotės jonizavo jas supančias vandenilio dujas ir taip nušvietė kosmosą.