Žiemos metu ypač svarbu ką valgote ir geriate: tam tikras maistas šildo

Kai už lango žiema dažnam tenka drebėti nuo šalčio. Tam, kad būtų šilčiau ieškome šiltesnių rūbų, tačiau ne visada tai padeda, kartais vis tiek jaučiame vidinį šaltį net ir jaukiai būnant namuose. Kodėl taip yra?
Galimas daiktas, jog žiemos metu renkatės ne tą maistą. Keičiantis orams reikėtų koreguoti ir savo mitybos įpročius. Egzistuoja daugybė sveikų ir skanių patiekalų bei gėrimų, kurie gali prisidėti prie jūsų kūno sušildymo.
Ekspertai rekomenduoja šaltaisiais metų mėnesiais maitintis baltymais ir riebalais praturtintu maistu. Kuomet valgote tam tikrą maistą ir gėrimus, tuomet jie padeda kūnui generuoti karštį, kuris išsiskiria juos virškinant, rašo accuweather.com. 
Kviečiame susipažinti su šildančiais maisto produktais, kurie šaltuoju metų laiku padės jums sušilti. Kad netektų sukti galvos ką pasigaminti iš jų, jūsų patogumui, siūlome ir keletą receptų.
Mėsa
Teigiama, jog jautiena yra neutrali, o aviena ir vištiena šildo. Rekomenduojama vartoti ir antieną. Taip pat nepamirškite ir žuvies, kuri šaltuoju metų laiku yra ypač naudinga.
Žiemos metu rekomenduojama nenusigręžti ir nuo itališkos picos ar lazanijos. Šie patiekalai gali sušildyti jus iš vidaus kai grįžtate iš lauko, kur džiaugėtės žiemiškais malonumais. 
Daržovės ir vaisiai
Daržovės ir vaisiai yra puikūs įvairiausių vitaminų šaltiniai. 
Žiemos metu ypatingai pasitarnauja įvairiausių skonių sriubos bei troškiniai, kuriais palepinsite save ir namiškius, bei padėsite visiems sušilti.
Žiemą ypač tinkami ir džiovinti vaisiai, nepamirškite ir riešutų. Taip pat patariama dažniau vartoti burokėlius, pomidorus, pupeles, alyvuoges, grūdines kultūras. 
Daugiausia vitaminų turinčios daržovės yra saldžiosios bulvės, morkos, kale salotos bei kopūstai, kuriuos rekomenduojama vartoti žiemą. Obuolius ir kriaušes rekomenduojama kepti, kurios turtingos skaidulomis ir vitaminu C. Taip pat puikūs yra ir kepti moliūgai.
Prieskoniai
Kūno temperatūrą pakelti ir medžiagų apykaitą paskatinti gali ir kai kurie prieskoniai. Čia būtų galima išvardinti visą eilę žiemai tinkančių prieskonių: tai ciberžolė, anyžiai, bazilikai, krienai, aitriosios paprikos, čili pipirai, česnakai, karis, cinamonas, muskato riešutai, imbieras, kmynai, kardamonai, kalendros, krapai, lauro lapai, mairūnai, mandarinų bei apelsinų žievelės, angliškų žolių mišinys.
Jei jų neturite savo virtuvėje, pats metas įsigyti ir padėti savo kūnui sušilti.
Cinamonas yra šildantis prieskonis, o taip pat suaktyvina kraujotaką kūne. Tikrasis cinamonas, kuris dar žinomas kaip Ceilono cinamonas, išsiskiria saldesniu ir mažiau ryškiu aromatu, lyginant jį su kasija (taip įprastai vadinamas mūsų maisto prekių parduotuvėse pardavinėjamas cinamonas).
Prieskoninė šaknis – imbieras, tradiciškai naudota Kinijos medicinoje gydant peršalimą. Sakoma, kad šviežias imbieras šildo kūno išorę, o džiovintas imbieras šildo iš vidaus. Šie prieskoniai turi priešuždegiminių  savybių ir yra ypatingai sveiki. Prieš maudydamiesi, pabandykite nedidelį kiekį imbiero įmesti į vonią, kas paskatins kūno šildymo procesus iš išorės.Tai taip pat gali palengvinti peršalimo ar gripo simptomus, atpalaiduoti jūsų raumenis.
Imbieras ir ciberžolė, taip pat padeda kūnui skaidyti riebalus, taigi jie puikiai pasitarnaus ir žieminės dietos procesams.
Tyrimas rodo, kad kapsaicinas, kuris prisideda prie čili pipirų aštrumo, gali taip pat paskatinti termogenezę – procesą, kurio metu ląstelės konvertuoja energiją į šilumą.
Šildantys gėrimai
Daugybė žolelių ir prieskonių sukuria puikias arbatas, tarp jų ir jazminai, pankolių sėklos, mėtos ir goji uogos. Pabandykite išgerti cinamono arbatos ar ciberžolių arbatos su medumi, o žiupsnelis juodųjų pipirų padės lengviau įsisavinti ciberžolę.
Visiems skanaus, būkite sveiki ir nesušalkite!
Už receptus dėkojame:
4fc04c89.jpg
 

Dalintis:

Taip pat skaitykite
 

© Gismeteo